2016

Blev träffad av nå happy moment rus så varför inte få ner de i text?
Såg nämligen på näst sista avsnitten av årets Så mycket bättre, när alla artister hyllar Ted Gärdestad. Måste för de första vara säga att jag, lixom de artisterna älskar Ted Gärdestad. Han har så många fantasiska låtar, både text och musik sen får jag sånna jäkla flashbacks från sommrarna när man nästan bodde på segelbåten med pappa. När vi seglade ner till Marsstrand. När man hade ordentliga examen på Strömnässkolan och hade sommarlov som inehöll fotbollscuper, sol och bad. Sommrarna innan man började sommarjobba och bara cyklade omkring med kompisarna. 
 
Men hur nu det här kopplas till mitt happy moment rus och sista avsnittet av Så mycket bättre är för att jag börja inse något. I slutet av det här avsnittet så gjorde dom en "sammanfattning" av hela säsongen. Medans jag satt och tittade på de så slog de mig hur jäkla roligt de måste vara att jobba med något som man älskar så mycket. Att få sjunga och spela musik varje dag. Alltid ha så roligt när man jobbar och omringa sig själv med saker man älskar och har så roligt med. Ett roligt liv! Så vill jag också ha de! Nu specifikt inte med musik. Visst älskar jag musik och kan väl säga att det är inte många timmar om dygnet jag inte lyssnar på musik, men de hör inte till saken. 
Varje gång när man börjar närma sig årsskiftet går alltid tankarna tillbaka till de gågna året och om man varit nöjd eller inte. Uppfyllt ens mål, varit lycklig och så vidare. Jag har haft ett riktigt bra år men känner samtidigt lite panik och den paniken har jag känt under en längre tid.
Alla de här artisterna som är med i så mycket bättre, dom har alltid vetat att dom vill jobba med musik och deras driv och drömmar har tagit dom till där dom är. Jag har lite paik över just de. Vafan ska man göra av sitt liv? börjar nästan låta åt de negativa håller men det här happy moment ruset jag nu har ger mig bara mer motivation och tagg. Visst jag har ingen som helst plan, men vet ni va? Jag har kommit fram till att de gör inget. Jag har ingen plan men jag har en massa ideer och det jag känner nu är fuck it, jag vill bara ha kul! Jag gör inte allt jag vill just nu och jag har inte gjort så mycket som jag önskat men de gör inget. Visst livet är kort och man ska göra saker medan man är ung och aldrig ångra sig men dagarna har bara 24 timmar.
 
Det senaste halvåret har fasiken rockat! varför inser jag det här först nu? blir nästan helt lyrisk bara av att inse de nu. Hur kan jag inte ha njutigt mer när jag väl varit där? Jag har fyllt 20! Fått min alldeles egna fina lägenhet, sjungt halsen av mig på dragshowbarer, lapat sol på en kritvit strand, spenderat tid med två av de bästa tjejgängen jag nu vet, Storfors AIK och Strömnäs Dam, all kärlek till er för att ni gjort mina dagar! Jag tagit ännu ett steg i min fotbollskariär! Hur har jag inte svävat på moln tidigare?
 
2017. nu kör vi! Det här året ska jag ha riktigt jäkla kul. Punkt slut. Självklart vill jag ta mig någonstan, se saker, göra saker och bli braoch bättre på saker men varför ska man göra skitjobbet för att kunna ha roligt längre fram? jag vill ha roligt nu. planering och prioritering (visst då pappa?) Många småsaker som är roliga eller tråkigt slitjobb för en stor grej? NÄ, nu kör vi. Året som kommer ska jag skratta och vara glad! De är de enda. Vad gör de att man bor i Piteå? Uppskatta de ni kan. Planera i hemlighet men under dagarna ska jag skratta och bara vara nöjd över att jag är där jag är. Omge mig själv med folk som kan vara glad för min skull och jag deras. Se saken från den ljusa sidan, jag har de jäkligt bra ändå. Trots att jag inte har de jobbet jag vill jobba med livet ut. Trots att jag inte vet om eller vad jag vill plugga. Trots att jag inte har rest dit jag vill. Trots att jag inte har vissa saker, va spelar de för roll. Lev dagara som att du är med i så mycket bättre! Jag ska inte säga att this is going to be my year eller new year, new me...nä då kommer väl karma 1 januari och slår till en i ansiktet. Jag ska göra de jag älskar och har roligt att göra. skratta vara nöjd över min situation och köra på! Ångra inget, skratta, vinna div 1, ha en Ted Gärdestad- sommar och ha roligt! Ett roligt liv!