Dagarna är bra så länge du gör dom bra

Dags att skärpa sig... Vill blogga men blir alltid att jag gör något annat. Gillar ju inte att blogga när jag inte har något intressant att skriva om men många gånger har jag saker att sätta ord på men det blir helt enkelt inte av!
 
Det blev tyvär förlust i senaste matchen, de slutade med 31-29 på poängtavlan även om jag ser det som att det som en 30-29, bara ett mål. Vi beslöt oss för att chansa i slutet och dom fick in en sista boll i slutsekunderna för att vi gjorde det. Har verkligen släppt matchen nu så har som inget vettigare att skriva om den än vad PT gjorde. Dom spelade smart och fegt men även väldigt bra medans vi inte spelade så bra som vi kan. Det straffade sig och det blev en sur skit förlust. Tror aldrig jag har varit så besviken eller arg efter en match, på både mig själv och själva matchen. Men kan inte skriva om matchen på något bra sätt för jag har redan släppt den och blickar framåt mot nästa match som är "hemma" i hortlaxsporthall... kommer vara lika mycket bortamatch för oss som det är för Malmberget.
 
I helgen så hade vi "inflyttningsfest" hos Ella i hennes finaoch supermysiga nya 1a. Jätte fin lägenhet hon har fått precis nedanför mig, lär säker bli några timmar som kommer spenderas där varje vecka! Vi var starka och riktiga norrlänningar när vi trotsade kylan och snö när vi gick i strumpbyxor och finkläder till Kalles där vi hade en riktigt rolig kväll med massa skratt och sång! Kvällen slutade hemma hos mig på morgonsnåret och fick även lite sovgäster i soffan.
 
Lejda... jo en aning
Utöver förlust och helgfirandet så har jag tränat på och bara njutigt av att bo ensam! Det är så otroligt skönt att få bestämma själv och göra allt i sin egna takt. Ni kanske tror att med egna takt så är det disk, tallrikar, obäddat och kläder överallt, men icket. Nu när man bor själv så blir det att man ser allt på ett annat sätt, när det är disk framme, kläder ligger framme eller till och med när stolarna i köket inte är inskjutna så blir det att man stör sig lite på det. Det är bara jag som är i huset nu så det är jag som gör allt. Man håller efter på ett annat sätt och jag håller riktigt bra ordning! 
Älskar att man får fara och handla själv, vakna upp själv och inte behöva vänta på någon eller att någon är i vägen, att man kommer hem och får äta i sin egna takt, vad man vill och när man vill. Efter träningen så kan man lungt ta en dusch slå på serier på TVn eller en film och ta upp hela soffan för sig själv. Älskar det här med att bo själv, kan ju självklart inte jämföra lite mer än två veckor med dom som bor själva år efter år osv. Men om jag hade pengar och jobb så hade jag flyttat ut snabbare än snabbast! Älskar verkligen det här!