180 minuters match

Två matcher efter varann och två förluster... FUCK! Hatar att förlora! Kunde dock inte göra så mycket åt första matchen eftersom jag var bänknötare. Tycke även att vi sabba lite för oss själva eftersom vi brände så pass många lägen. Jag tyckte vi kunde ha tryckt in två mål men ibland så går det helt enkelt och de var en sur förlust mot sirius. Men då vet vi att vi kan ta dom nästa gång vi möter dom. 

Eftersom Maria då stod för oss så stod jag Div 2 premiären mot Öjebyn. Va ska man säga om den... Öjebyn vann och dom skulle ha vunnit. Öjebyn är ett stort och starkt lag, inte speciellt tekniska eller löpstarka enligt mig. Dom spelar inte den "bästa" fotbollen, dom är ett fysiskt lag och ja mot oss som bestod av 00-99 så funkar det utmärkt. Vi står upp jätte bra i första halvlek med ovan backlinje och inte de största och starkaste laget i överlag. Dom får tre frilägen som dom sätter och ska sätta. De fjärde målet visar att vi står lite fel och är ovana men efter många om och men så är har jag väll blivit övertygad till att, trots 4-0 förlust så gjorde jag en bra match och jag gjorde de jag skulle och kunde. Fick göra nästan allt man kan göra, allt från nick till utrusningar. Råkade även boxa till en tjejs huvud in i stolpen (sorry) och förargade även en annan. Fick till mitt tillslag riktigt bra ska släppa den matchen och blickar framåt mot nästa match som blir lördag mot Luleå DFC.

Trots förlust, om man tänker bort själva resultatet och att det många gånger är välldigt frustrerande att vara målvakt när de enda man vill göra är att ta bollen och bara springa iväg och göra mål (trots att jag säkert inte skulle vara nå bättre än utespelarna) så var det en ganska rolig match eftersom jag fick göra välldigt mycket och styra och ställa VÄLLDIGT mycket!
För att ni inte ska bli helt utråkade så får jag berätta om festligheterna hos liv nån annan dag.