Matchreferat innan och efter

Ja nästan tre veckor sedan sist.. ja jag vet jag är lite kass.
 
Juletider näsrmar sig med stormsteg... har titills bara fixat en julklapp. jag hade gärna gått med i en deal om att jag behöver inte köpa något utan bara få grejer, skulle inte sitta helt fel! Nä det är faktiskt roligt att ge julklappar också men det är just nu lite ont om klirr i kassan! 
 
Veckan kommer vara aningen stressig och bara idag har jag suttit kvar på skolan till 17, bara matat bort två större uppgifter. dock är skolans datorer inte en av de bästa, ja dom är retutav kassa så att det känns lite som att hälften av tiden var bara att vänta på att datorn skulle hänga med... Jag var även lite trög i skallen när jag for hem och lyckades lämna min egna dator på skolan så att min briljanta plan att jobba hemma sprack, inte för att jag klagar direkt för nu kan jag se Sverige spela lite handboll och mysa. 
 
Veckan kommer även gå otroligt långsamt, för det första så känns det som att det är torsdag idag, vilket aldrig är bra och för det andra så längtar jag nå otroligt till på lördag! För på tal om handboll så är det äntligen dags för derby!! Strömnäs vs Lillpite!! Är verkligen taggad till tusen, dock är jag samtidigt nervös och en aning prestationsångest! 
Har bara förra säsongens derby i huvudet där jag tycker att jag gjorde min bästa match  någonsin tror jag... eller i alla fall några av de sjukaste räddningar jag någonsin gjort. Det är både roligt och jobbigt att göra sånna matcher för både jag och andra kommer att komma ihåg den matchen. Självklart är jag superstolt över den match men jag är rädd att inte kunna göra en sån match igen. Visst nog brukar jag lyckats komma in i stimm och tock rädda sådär som får en att undra vafan man håller på med. För att få en träningsmatch innan malmberget så spelade vi mot Norrfjärdens killar, det blev precis en sån där match när jag undrar vafan håller jag på med fast med ett leede på läpparna. Kom verkligen in i ett sånt där stimm och mot killar dessutom!
 
Efter träningsmatchen mot killarna så kände jag mig ändå ganska taggad inför malmbergsmatchen men var lite besviken efteråt, vilket hela laget var.
Läste om matchen igår kväll och det stämmde helt och hållet vi var sega och slarviga. Vi hämtade upp oss i andra men vi vet att vi kan bättre, vi ska spela bättre och vi kommer spela bättre! Det är andra halvleks ljusglimtar vi tar med oss och tyvär så kom vi inte in i något stimm alls, förutom möjligen Lisas stimm att meja ner höger nian, haha! Vi hämtade upp oss och blev bättre tillsammans, på lördag ska vi spela tillsammans och vara bra tillsammans.
Hoppas innerligt att det kommer bli en fantastisk match på lördag och kommer tagga hela jäkla veckan för det!!
 
Några bilder jag tog när laget spelade mot lillpite för ca ett år sedan.