Seriepremiär

Ligger i soffan och stirrar lite på klockan och försöker hitta på lugna och ansvarsfulla saker att göra en fredagkväll. Jag har aldrig varit den som laddat upp eller gjort speciella saker innan en match. Brukar vanligtvis inte tänka speciellt mycket på matchen dagarna innan eller varit supernoga med att vila, äta pasta osv. Brukar bara försöka go with the flow och leva normalt. äta, sova, och fördriva tiden, oftast jobba eller liknande innan. Visst inte de ultimata men nu spelar man ju inte i FC rosengård, champions league.... Vill inte borra ner mig i de för mycket för tillslut brukar hjärnan gå på högvarv! Men nu... Har aldrig tänkt så mycket på en premiär och aldrig känt så mycket för en premiär! Även fast de är min andra säsong i ettan så känns de ännu mer speciellt.  Imorgon är de seriepremiär med Notviken. första tävlingsmatchen med svart och guld. Mot Storfors AIK. Mitt gamla lag. 
 
Har ärligt talat lite skrivkramp för hade hellre tränat fotboll än att ligga här och vänta tills man ska gå och lägga sig men som sagt, något att fördriva tiden med.  
De här är samtidigt en sån ovan och spännande känsla som jag nästan bara känt en gång tidigare. När jag hade seriepremiär med Storfors förra året. Därför förbryllar de mig lite att nu när jag har lite mer vana i serien och är tillbaka i en klubb som jag känner satsar ordentligt, har tydliga mål och verkligen känner att vi kan sikta högt. Kanske därför jag har den här känslan? Trivdes super bra i saik och ärligt så saknar jag alla spelarna i laget, så visst känns de jobbigt. Men så är de när man bor här upp och när man spelat fotboll alltid. Man känner personerna som man möter, dom som anfaller mot en, känner hur dom spelar. Gällar att inte tänka för mycket på saken. De är som att vi möter vilket lag som helst imorgon. Det är allt eller inget.
Heden. 12.30. Svart och guld går för vinst!