Det blev prat om pengar

Mer än en månad sedan jag sist kikade in här, ahja nobodys perfect! senast var det läges rapport efter en av de mest minnes värdda dagarna i mitt liv, studenten. Har inte riktigt fattat än att jag inte ska tillbaka till skolan. Känns väldigt underligt men samtidigt så otroligt skönt.

För tillfället har jag två jobb och äntligen fått min första (välbehövliga) lön! 19 svenska riksdaler fanns kvar på kortet efter en helg innanför Kittelfjäls PDOL tält. Nu ska ni inte tro att jag hade flera tusen när helgen kickade igång, nejdå. Jag har helt klart fått leva snålt de senaste veckorna och hållt efter för att kunna göra helgen till vad den har varit. Jag till skillnad från alla mina vänner fick jag nämligen lönen måndagen efter Pdol och har därför inte varit kung i baren överhuvudtaget. Lika bra det, vet hur det varit någon gång när man varit ute och fått studiebidraget natten till lördagen och känner sig "rik" med sina 1050kr på kortet. Men nu äntligen har jag fått mig min första lön och studiebidraget är ett minne blott, aldrig mer... tyvvär, inte så att man klagade på att få 1050kr i månden. Ja vuxen känner man sig helt klart med två jobb, bil och pengar som man tjänat ihop själv. 

Inte för att jag varit den som bryr sig speciellt mycket om pengar men att ha två jobb som man tjänar bra på och känner sig bra genom att göra, trots lite fritid lönar sig helt klart i slutändan och planer av alla dess slag bubblar upp i huvudet. Visst har det varit tufft att missa Ledin och andra mysig kvällar och saker med vänner, missa många av det få soltimmar som den här sommaren har erbjudit. Det har inte alltid varit så roligt men nu när jag väl står här med välförtjänta pengar i fickan och planer så känns allt de där som jag missat inte så jobbigt längre.

Att jag missat Ledin: ja han ser då inte ut att ge upp karriären än. Att jag missat sommar kvällar och minnen: Den lilla tiden jag har haft fri har jag spenderat med vänner och roligheter, dom kommer inte försvinna i första taget. Att missat soltimmar: De har varit så få och jag kan ta en solig vecka i ett annat land istället. De är helt klart värt att jobba och visst nog är jag kanske lite väl ambitiös som har både nattjobb och dags jobb men i slutändan är det värt de!