Sommardagar

Tror jag är en av piteås största och bästa bloggare om jag får säga det själv! HA! neej....
Nä men eftersom jag faktiskt ärledig så pass sällan såhänder det inte speciellt mycket men har tagit tummen ur röven de senaste dagarna eftersom det faktiskt har varit uppehåll och man inte har varit tvungen att passa träningstider.
 
Har hunnit tagit bussen ner till Höga Kusten och hoppat på båten för att bidra på Ulfönragattan, jätte kul och mysigt. Hann inte med att segla någonting alls förra året så var kul att få få vara med på Ulvön som jag alltid har älskat och även få kappsegla, inte bara glida runt även om de är härligt också.
Regattan gick dock inte så bra som det kan ha gått och tror vi slutade på en 6e plats i totalen. Det är ju som de enda som är surt med att segla, att man inte kan styra över vinden. Slutar de blåsa så står du still medans båtarna bakom dig få vind och går om... Tur man är fotbollsspelare och kan styra allt. Regattan var då rolig ändå och även fast jag inte träffade lika många kända ansikten som man brukar.
Var nere torsdag till söndag och åkte sedan halvvägs med några pitebor som skulle stanna i Umeå. Fortsatte med buss hem lagom till VM finalen som tyvär slutade med att Tyskland vann men dom gjorde en bra turnering även fast jag har Spanien i hjärtat och även lite Argentina.
 
Efter en långhelg så satte jag mig åter i jordgubbsbåset och ställde mig även på planen igen efter ett skönt träningsuppehåll som ändå har innehållt några träningar. 
Har haft en myskväll med tjejerna och samtidigt firat Lill Johanna som fyllt 18 och nattbadat. Tyvär varit på sjukan och träffat bästa farfar som nu ligger inne.
Utöver allt detta så har jag varit på stan, käkat ute med systern, mor och Magnus. Kvällen har innehållt grillmiddag och vattenkrig med småpojkarna och nu sitter jag med frusen melon och musik i lurarna i hopp att hitta nya låtar men förgäves när jag för tillfället lyssnar på 90 tals låtar som är fulla med barndommskänslor.
 
Morgon i Ulvöhamn, Höga Kusten