New year, ingen jävla skillnad

Ärligt talat så har jag många gånger suttit precis som jag gör nu framför datorn och nästan fått ihop ett hyfsat blogginlägg. Anledningen till att börja skriva nu igen är väl för att "new year, new me"! Hatar igentligen att säga sådär för de är snarare "new year, ingen jävla skillnad". 
 
Har 2015 varit ett bra år? ja de ska jag definitivt säga att de har varit och avslutade även på efter Indien, de bästa sättet med massa skratt och bara en liten skvätt gråt. Självklart finns det toppar och dalar men vilket år har inte de... Sålänge man har fler toppar än dalar så är jag nöjd! Ser igentligen inte 2015 som slutet på ett halt vanligt år utan mer som en milstolpe, en slutstation på en längre tid. Är de någon som hänger me i vad jag menar? I år tog jag studenten och avslutade min skoltid. Något som man (tragiskt nog) gjort nästan hela sitt liv är över och man har tagit sig in i arbetslivet istället. Ska verkligen inte blivit vuxen! Nej, nej, inte än men jag är på god väg. På ett sätt så blir de "new year, new me", fast på andra sätt så ser kalendern helt likadan ut. 365 dagar har jag att göra vad jag vill med. Många av de dagarna kommer självklart fyllas med att jobba, städa, spela fotboll, köra bil osv. Men detta år precis som alla andra år har bara 365 dagar och även om jag tycker båda dygnen och åren är alldeles för korta för att hinna med allt jag tycker man ska hinna med så finns de inte så myket att göra åt de. 
 
Jag säger varje år att jag har så många planer för det nya året och att man ska göra si och så. Börja träna mer, bli fit, spenera mindre pengar på vissa saker, spara pengar till det och de. Jag kliver in i det nya året med inga som helst förväntnlingar eller mål. Jag har inget nyårslöfte för dom håller för de mesta ändå aldrig. Jag ska inte bli nån ny typ av människa utan jag ska bara fortsätta att lägga till färger till den palett jag redan har. Jag ska göra saker jag tycker är roligt och våga göra som jag själv vill.Jag ska inte leta efter någon eller något. Jag ska gå efter magkänslan och göra de jag verkligen vill och inte lyssna så mycket på vad anda säger occh tycker. De finns definitift saker jag ångrar och önska jag gjort annorlunda, allt från att jag inte for på studentresa och vad jag harde på mig på studendet till hur jag har jobbat och vad jag har spenderat mina pengar på. Men ingen ide att ångra sig och önska något annat när man ändå inte kan påverka det som varit. Allt faller ändå så småningom på plats. 2016 blir början på en ny del av mitt liv. Visst jag började jobba redan förra året men i år är det helt nytt från ruta ett.  
 
Ett grymt år fullt med fantastiska vänner, människor och minnen, tack så jätte mycket 2015! 
 
 
 
 
 
 
#1 / / Farsan Baloo:

Kokkenhaken, kokkenhaken,,, ;-)